// Miss Mustache !

Bonjour!

Welcome to my blog, beautiful strangers. Drop nice words here. Follow me okeyh? :D. 
MYUNGSOO .. MYUNGSOO .. MYUNGSOO .. MYUNGSOO .. MYUNGSOO




Tagboard


Put your cbox or shoutmix code here

My Melody


Visit dem'




The Mastermind

Basecode: Lurve
Editor: Nana Euphemia
Other:

Siapakah Layak Dihatiku ? part I
 Dalam suasana hujan yang lebat dan renyai renyai, aku merenung di jendela mengenang nasib yang sangat bosan.setiap perkara, setiap perbuatan, setiap kelakuan, setiap percakapan, aku takkan meninggalkan sedikit waktu untuk menoleh pada skrin telefon bimbit ku.mungkin aku menunggu panggilan atau pesanan ringkas dari seseorang tapi hati sendiri tidah tahu siape yang ditunggu. Setiap detik akan ku kenang, setiap mase terlintas difikran ku untuk mengenangkan mu.

"Afrinaaa !!!! turun surat untuk kamu ni", panggil mak aku ,Puan Jasmin. aku bergegas turun, satu demi satu langkah aku menuruni anak tangga, dengan bertudung dikepala. cepat cepat aku mengintai di celah celah dan disebalik dinding rumahku. "Ye mama, apa dia?? surat dari siapa??", jawabku rasa tidak senang hati. "Buka lah kalau nak tahu isi nya ", jawab mama seperti tiada apa apa. Tanpa berfikir, aku terus membuka perlahan lahan ,dan membaca isi surat tersebut. "Kepada Cik Afrina, anda diterima berkerja di sebuah syarikat Fesyen di Shah Alam, harap anda dapat menghadiri sesi temuduga nanti bersama Encik Firdaus di Shah Alam Center pada pukul 8.00 pagi pada hari Isnin, harap and dapat memberikan kerjasama yang sepenuhnya", air mataku mula mengalir, dan mengucapkan syukur kepada allah kerana diberikan rezeki kepadaku. akhirnya impian ku menjadi seorang pereka fesyen tercapai dan diberikan peluang. Aku bergegas ke dapur dan mencapai mama yang sedang membasuh sayur untuk makan tengah hari, aku peluk mama dengan penuh erat "Mama, adik ditawarkan bekerja di syarikat Fesyen pada hari Isnin, menangis ku teresak esak di pangkuan mama ku, mama mengusap usap kepala ku yang berlapik kan tudung. 
"Mama, sesi temuduga tu berlangsung pada hari isnin pada pukul 8.00 pg bertempat di Shah Alam Center, boleh mama teman adik pergi sana? kalau mama ada, ada jadi berani", tanya aku dengan nada sayu.
Mama terdiam sebentar. "Mama bukan tak nak hantar adik, tapi mama banyak dapat tempahan. mama kena siapkan tempahan kuih pada hari yang di tetapkan oleh pelanggan mama. Mama harap adik faham. Mama sokong adik dari belakang ye." jawab mama sambil membasuh sayur nya semula.

"Takpe lah mama, adik faham mama busy dengan kerja kan. Hmm adik boleh je naik LRT. macam biasa adik pg kerja dekat bandar tu."; kataku dengan nada kecewa. Aku bergegas kembali ke kamarku semula, ku renung setiap lukisan kerja yang aku hasilkan, pakaian pakaian yang aku reka aku tatapkan. Aku terharu impian ku tercapai. Aku harap aku dapat meluaskan lagi mereka pakaian ku secara meluas.

Pada hari Isnin, aku bangun awal pagi tidak seperti biasa, hati ada gembira ada juga gugup. Biasalah sesi temuduga pertama kali. Aku cepat cepat siapkan diri dengan ,berbaju kurung bewarna hitam kosong dan mengenekan tudung selendang pashmin yang di hadiahkan oleh along berwarna hitam. Aku terpakse bersolek sikit untuk menampak kan keceriaan di muke walhal aku lah paling tidak suka bermake up apetah lagi gincu warna merah, aku dapat rasakan diri ku seperti makcik dengan gaya fesyen lamanya.hehe. Aku capai beg tangan dan sijil sijil ku untuk dibawa semasa sesi temuduga. "Mama, mama! Adik dah siap ni" jerit ku dengan happy pada pagi itu, sampai terpelanting kuih mama tu. hehe. "Adik ni, ye pun jangan lah jerit, habis kuih mama ni, adik pergilah sarapan, mama dah siapkan makanan favourite adik supaya adik bertenaga nanti", kata mama dengan nada yang agak tinggi. Lepas aku menghabiskan sarapan ku, aku cepat cepat jumpa dengan mama minta restu mama sebelum pergi berperang hehe. "Mama adik pergi dulu ye, kalau ada pape telefon lah adik. Mama doakan adik taw.", aku senyum pada mama ."Ye adik, mama selalu doakan adik berjaya dan selamat, jalan elok elok yeee sayang", mama balas senyum padaku.



bersambungggggggg.